راهنمایی اصولی برای زینک اکسید ضد آفتاب و محصولات زیبایی دارای زینک اکساید☻

راهنمایی اصولی برای زینک اکسید

  • 18 آبان 1401
  • 0 نظر
  • admin

®زینک اکسید® به عنوان یک ضد آفتاب فیزیکی شناخته می شود که حاوی یک ماده معدنی است که می تواند از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. اما جدای از ارائه محافظت در برابر آفتاب، چیزهای بیشتری در مورد زینک اکسید وجود دارد که باید در مورد آن بدانید – این به همراه حقایق جالب دیگر چیزی است که ما فاش خواهیم کرد زیرا این مقاله هر آنچه را که باید در مورد این ماده بدانید ارائه می دهد.

زینک اکساید چیست؟

اکسید روی که به عنوان یک محافظ موضعی شناخته می شود، مانند یک قابض ملایم عمل می کند که دارای اثر ضد عفونی کننده نیز می باشد. به همین دلیل است که علاوه بر اینکه یک عنصر محبوب در طیف گسترده ای از لوازم آرایشی است، در محصولات پزشکی مانند بانداژ، پماد، محافظ پوست و غیره نیز استفاده می شود.

این چیزی فراتر از یک ضد آفتاب است…

در حالی که بیشتر اوقات، زینک اکسید اغلب با کرم ضد آفتاب مرتبط است، همچنین محافظت همه جانبه از پوست را فراهم می کند. این ماده دارای مزایای بزرگ دیگری است که نباید از دست بدهید. می خواهید بدانید آن ها چیستند؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید

مزایای فراوان زینک اکسید

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

یکی از ایمن‌ترین مواد، زینک اکسید می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت کند. این به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند، روند پیری را متوقف می کند و با فیلتر کردن اشعه های مضر UV از خشکی پوست جلوگیری می کند.

تحقیقات مراقبت از پوست قبلاً ظرفیت شگفت‌انگیز زینک اکسید برای محافظت طبیعی در برابر نور خورشید را ثابت کرده‌اند – حتی با UVA و UVB، که با اشعه‌های فرابنفش طیف وسیع شناخته می‌شود، مبارزه می‌کند، مزیتی که انواع دیگر ضد آفتاب‌های شیمیایی نمی‌توانند ارائه کنند.

برای اثبات بیشتر شگفتی های زینک اکساید در محافظت در برابر نور خورشید، در اینجا چند واقعیت جالب وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید:

  • مقدار اکسید روی در یک محصول محافظ در برابر آفتاب را می توان با ظرفیت آن برای عملکرد موثر در جلوگیری از سوختگی مرتبط دانست. به عنوان یک قاعده کلی، با مقدار کمتر زینک اکساید، مدت زمان کمتری در برابر سوختگی محافظت می شوید.
  • درصد زینک اکساید مصرفی عاملی در تعیین سطوح SPF است. در اینجا مقدار اکسید روی در رایج‌ترین محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید، توضیح داده شده است:
  • ضد آفتاب – 25-30٪
  • محصولات آرایشی – 10-19٪

A basic guide to zinc oxide

التیام پوست

افراد دارای زخم های دیر خوب شو می توانند برای بهبودی به زینک اکسید تکیه کنند. حساسیت ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد و همچنین به پوست ترک خورده نرمی می بخشد.

به گفته متخصصان، کمبود روی باعث کاهش سرعت بهبود زخم می شود. با مرطوب نگه داشتن و تمیز نگه داشتن ناحیه اطراف زخم و تامین روی اضافه ای که پوست برای تسهیل ترمیم نیاز دارد، به ترمیم پوست کمک می کنید.

خشک کننده پوست

مشکل پوست چرب؟ اکسید روی می تواند کمک کند!

یک ماده معمولی که در لوسیون ها و کرم ها استفاده می شود و به عنوان یک قابض پوست عمل می کند که از تشکیل چربی در سطح پوست جلوگیری می کند. این ماده ای است که به طور موثر در خشک کردن چربی اضافی پوست خوب عمل می کند. علاوه بر این، با کوچک کردن منافذ بزرگ و سفت کردن پوست برای کمک به پوست آسیب دیده و احیای درخشندگی پوست شما کمک می کند.

درمان آکنه

زینک اکساید برای درمان آکنه نیز موثر است زیرا با تحریک و التهاب پوست مبارزه می کند تا از مشکلات جوش های آکنه جلوگیری کند.

به غیر از آن، همچنین به تنظیم تولید سبوم در پوست کمک می کند و به کاهش:

  • خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی که معمولاً باعث ایجاد آکنه می شوند.
  • التهابی که همچنین به عنوان واکنش به آکنه ناشی از باکتری و همچنین مسدود شدن منافذ رخ می دهد.
  • احتمال عود آکنه.

تسکین التهاب

علاوه بر محافظت موثر در برابر آفتاب، تحقیقات همچنین نشان می دهد که زینک اکسید رشد بافت های جدید را تسهیل می کند، پوست را بهبود می بخشد و از التهاب جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که به یک ماده انتخابی برای محصولاتی تبدیل شده است که برای درمان تبخال، زخم های پوستی، سوختگی، تحریک پوست و خراش ها در نظر گرفته شده اند.

پیشنهاد:
7 مزیت محصولات آرایشی و زیبایی وگان و طبیعی

آیا می دانستید؟

محصولات حاوی زینک اکسید به ترمیم بهتر پوست آسیب دیده، خشک و زخمی کمک می کند. علاوه بر خواص درمانی، باعث جذب بهتر مواد فعال مورد نیاز پوست نیز می شود.

پیشگیری از عفونت باکتریایی

همانطور که قبلا ذکر شد، اکسید روی می تواند به ترمیم بافت، بهبود زخم و مبارزه با التهاب کمک کند. علاوه بر این، با خشک نگه داشتن پوست و کاهش احتمال نفوذ آلودگی ها به پوست، از عفونت باکتریایی جلوگیری می کند.

در تحقیقی که در سال 2003 در مجله تغذیه منتشر شد، مشخص شد که زینک اکسید با جلوگیری از چسبندگی و درونی شدن باکتری‌ها در کاهش بروز عفونت‌ها کمک می‌کند و همچنین نفوذپذیری پوست را کاهش می‌دهد و سفتی آن را بهبود می‌بخشد تا باکتری‌ها را دور نگه دارد.

آیا می دانستید؟

روی و سایر مواد معدنی کمیاب برای سنتز کلاژن مورد نیاز بدن هستند، که در تشکیل و ترمیم بافت همبند ضروری است.

زینک اکسید: نکات مفید برای استفاده بهتر

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب باید یک عادت روزانه باشد. هیچ محصولی بهتر از محصولی که حاوی یک ماده موثر اما ملایم مانند روی باشد، وجود ندارد.
  2. زینک اکسید حتی برای کسانی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند نیز مناسب است. برخلاف ضدآفتاب های شیمیایی که می توانند باعث اختلالات هورمونی شوند، استفاده از محصولاتی که زینک اکساید به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است، حتی برای افرادی که پوست حساسی دارند، انتخابی عالی است. این ماده است که می توانند از بروز آکنه جلوگیری کرده و تولید سبوم را کنترل کنند.
  3. روی به عنوان یک عنصر فلزی، حامل بار الکتریکی است که برای بدن مفید است. این ماده را نه تنها در محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، بلکه در لوازم شیمیایی و لوازم خانگی نیز می توان پیدا کرد.
  4. زینک اکسید یک ماده موثر ثابت شده است. برای تقویت بیشتر اثرات آن، در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یا پماد همراه با این ماده به خاطر داشته باشید.
  • ضد آفتاب ها: حداقل 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به طور کامل پخش کنید تا به مناطقی که مستعد سوختگی هستند مانند بالای گوش ها و سر، پشت سر، لب ها و پاها برسید. برای جلوگیری از سوختگی بیشتر از ویتامین D به عنوان مکمل استفاده کنید.
  • پمادها: مخصوصاً برای درمان زخم های جزئی نشان داده شده است. با دست‌های تمیز آن را بمالید و کرم را در معرض دید بگذارید یا از یک باند استریل استفاده کنید تا خراش‌ها، زخم ها یا پوست تحریک‌شده بهبود یابد.

محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

8 ویژگی عالی که کلاژن برای بدن شما مفید است

کلاژن در سال‌های اخیر یک کلمه کلیدی در صنعت زیبایی بوده است. ☆☆ با توجه به زیبایی شناسی، نمی توان […]

راهکارهایی برای موهای شگفت انگیز

قبل از خواب موهای خود را خشک کنید ✔ خوابیدن با موهای خیس می تواند به چیزی بیش از یک […]

اسانس بابونه – فواید و عوارض جانبی آن

اسانس ها بسیار غلیظ و قوی هستند. ☻ آنها از قسمت های مختلف گیاهان مانند گل، برگ، دانه، پوست و […]

راهکارهایی برای چهره ای درخشان

1- برس های پاکسازی خود را تمیز نگه دارید ✍مطمئناً، این ممکن است یک کار پیش پا افتاده و وقت […]

10 کاربرد روغن کرچک که نشان می دهد چرا این اسلحه مخفی زیبایی یک زن مدرن است

بیش از 4000 سال است که ♺روغن کرچک به دلیل خواص دارویی خود، به ویژه به عنوان ملین و برای […]

روش های هوشمندانه برای حجیم تر کردن لب های شما

⸭این روزها بسیاری از خانم ها تمایل دارند لب های پرتر و شاداب تر داشته باشند. اما اگر لب هایی […]

راهکارهای زیبایی برای پوست شما

اگر به تصمیم‌هایی فکر می‌کنید که باید در طول سال به آن پایبند باشید، ممکن است بخواهید تصمیم‌های در مورد […]

چگونه موهای پرپشت تری داشته باشیم

در حالی که هیچ راهی برای تغییر بافت فولیکول های مو وجود ندارد، راه های زیادی برای ضخیم تر نشان […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه