اسانس و روغن بابونه ☜ فواید و عوارض جانبی آن + معرفی باکیفیت ترین محصولات

اسانس بابونه – فواید و عوارض جانبی آن

  • 18 آبان 1401
  • 0 نظر
  • admin

اسانس ها بسیار غلیظ و قوی هستند. ☻ آنها از قسمت های مختلف گیاهان مانند گل، برگ، دانه، پوست و ریشه به دست می آیند. اسانس ها از طریق فرآیند تقطیر یا پرس سرد غلیظ می شوند. آنها بسیار محبوب هستند و به طور گسترده ای در رایحه درمانی، که یک نوع طب جایگزین است، استفاده می شوند. به دلیل فوایدی که برای پوست دارند، در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. روغن بابونه یکی از اسانس های پرطرفدار است که فواید زیادی دارد.

روغن بابونه از گیاه بابونه که از خانواده Asteraceae است به دست می آید. این گیاه بومی اروپاست، اما اکنون می توان آن را در سایر نقاط جهان یافت. روغن بابونه بخار تقطیر شده از گل های گیاه است. این اسانس بوی شیرین دارد و به رنگ زرد کم رنگ است. روغن بابونه قرن هاست که استفاده می شود و یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که به دلیل خواص درمانی آن شناخته شده است. روغن بابونه رایحه ای شیرین و گلی دارد و به رنگ زرد روشن است. از گیاه بابونه – یا به طور خاص، سر گل گیاه – استخراج می شود و به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از مشکلات سلامتی بالقوه از آن استفاده می شود.

دو نوع مختلف بابونه وجود دارد – بابونه رومی (Chamaemelum Nobile) و بابونه آلمانی (Matricaria chamomilla). هر دو گونه خواص و فواید مشابهی دارند. بابونه رومی که از نظر ظاهری متفاوت است، گیاهی چند ساله با گل های سفید است، در حالی که بابونه آلمانی گیاهی یک ساله با گل های آبی است. ماده فعال روغن بابونه بیزابولول است که دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. روغن بابونه همچنین حاوی ترکیبات دیگری مانند کافور، فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است. این ترکیبات به خواص درمانی روغن کمک می کنند.

چه مدت است که مردم از روغن بابونه استفاده می کنند؟

اسانس بابونه قرن هاست که به دلیل خواص دارویی آن استفاده می شود. اولین بار توسط مصریان به دلیل توانایی آن در تسکین پوست و کاهش استرس مورد استفاده قرار گرفت. روغن بابونه همچنین توسط یونانی ها و رومی ها به دلیل فواید بسیاری برای سلامتی استفاده می شد. در قرون وسطی، از گیاه بابونه برای تهیه چای استفاده می شد که تصور می شد خواص درمانی دارد. روغن بابونه به دلیل فواید بسیاری که دارد در طول سالیان سال مورد استفاده قرار می گرفت.

فواید روغن بابونه

اسانس بابونه یکی از محبوب ترین اسانس های مورد استفاده در رایحه درمانی است. روغن بابونه فواید متعددی دارد و می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد.

اسانس بابونه از گل های این گیاه به دست می آید و سرشار از ترکیباتی مانند بیزابولول و کامازولن است که به آن خاصیت ضد التهابی، آرام بخش و التیام بخش می دهد. روغن بابونه برای درمان انواع مختلفی از بیماری ها از جمله تحریکات پوستی، مشکلات گوارشی و اضطراب استفاده می شود.

روغن بابونه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش تورم و قرمزی پوست کمک کند. همچنین در درمان آکنه، اگزما و سایر بیماری های پوستی موثر است. روغن بابونه برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، سوزش سر دل و اسهال نیز استفاده می شود. همچنین می تواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند.

می توان از آن برای تسکین پوست، تسکین استرس و تقویت آرامش استفاده کرد.

پیشنهاد:
راهکارهایی برای چهره ای درخشان

گفته می شود اسانس بابونه فواید زیادی دارد، از جمله:

– تسکین دهنده پوست

– کاهش التهاب

– التیام زخم ها

– کاهش تنش عضلانی

– کاهش اضطراب و استرس

– عمیق سازی خواب

Chamomile essential oil

نحوه استفاده از روغن بابونه

اسانس بابونه را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد.

می توان آن را به صورت موضعی استفاده کرد، به حمام اضافه کرد یا در هوا پخش کرد.

آن را اسپری کنید.

می توانید با اضافه کردن چند قطره روغن به آب در یک بطری اسپری، اسپری اسانس بابونه درست کنید. این یک راه عالی برای استفاده موضعی از روغن است.

آن را منتشر کنید.

همچنین می توانید اسانس بابونه را با استفاده از پخش کننده اسانس در هوا پخش کنید. این یک راه عالی برای آرامش و کاهش استرس است.

آن را ماساژ دهید.

چند قطره اسانس بابونه را با روغن حامل مخلوط کرده و روی پوست ماساژ دهید. این یک راه عالی برای کاهش التهاب و کاهش تنش عضلانی است.

حمام کردن در آن.

اسانس بابونه بیشتر برای اثرات آرام بخش و آرامش بخش استفاده می شود. همچنین گفته می شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، به هضم غذا کمک می کند و التهاب را کاهش می دهد.

برای استفاده از اسانس بابونه برای آرامش، چند قطره به دستگاه پخش کننده یا مرطوب کننده اضافه کنید. همچنین می توانید چند قطره را به وان پر از آب گرم اضافه کنید.

آن را استنشاق کنید.

برای استفاده از فواید عطر بابونه از خواص تقویت کننده سیستم ایمنی آن، چند قطره را به یک پخش کننده یا رطوبت ساز اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید.

آن را بمالید.

هنگام استفاده از روغن بابونه به صورت موضعی، مهم است که آن را با روغن حامل رقیق کنید. این به جلوگیری از تحریک پوست کمک می کند. روغن حامل یک روغن طبیعی است که می‌توان از آن برای رقیق کردن روغن‌های ضروری قبل از استفاده روی پوست استفاده کرد. برخی از روغن های حامل رایج عبارتند از: روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن زیتون.

اسانس بابونه را نیز می توان به لوسیون ها یا کرم ها اضافه کرد و روی پوست مالید.

اسانس بابونه به اشکال مختلفی از جمله به صورت اسانس، کرم، لوسیون بدن، پماد، تنتور یا چای موجود است.

بابونه یکی از اجزای محصولات مراقبت از پوست طبیعی است

یکی دیگر از کاربردهای محبوب روغن بابونه برای صورت، یک محصول طبیعی مراقبت از پوست است. ضد التهاب و ضد باکتری است و همچنین دارای خواص بی حس کننده و آنتی اکسیدانی و خواص آرام بخش است. در نتیجه، بابونه می تواند به مشکلات پوستی از جمله درماتیت، بثورات پوستی، آکنه، روزاسه و اگزما کمک کند. بابونه حاوی ترکیبی به نام بیزابولول است که به ویژه در بهبود زخم ها مفید است. بابونه همچنین می تواند در درمان پسوریازیس مفید باشد.

عوارض جانبی روغن بابونه

اسانس بابونه به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود. عوارض جانبی نادر ممکن است شامل تحریک پوست، کهیر یا واکنش آلرژیک باشد. استفاده از روغن بابونه به طور کلی بی خطر است، اما ممکن است واکنش آلرژیک به آن داشته باشید. اگر علائمی مانند خارش، تورم یا مشکل در تنفس را تجربه کردید، استفاده از روغن را متوقف کرده و فورا به پزشک مراجعه کنید. روغن بابونه نیز نباید توسط زنان باردار یا شیرده استفاده شود. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از استفاده از روغن بابونه با پزشک خود مشورت کنید.

محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

8 ویژگی عالی که کلاژن برای بدن شما مفید است

کلاژن در سال‌های اخیر یک کلمه کلیدی در صنعت زیبایی بوده است. ☆☆ با توجه به زیبایی شناسی، نمی توان […]

راهکارهایی برای موهای شگفت انگیز

قبل از خواب موهای خود را خشک کنید ✔ خوابیدن با موهای خیس می تواند به چیزی بیش از یک […]

راهنمایی اصولی برای زینک اکسید

®زینک اکسید® به عنوان یک ضد آفتاب فیزیکی شناخته می شود که حاوی یک ماده معدنی است که می تواند […]

راهکارهایی برای چهره ای درخشان

1- برس های پاکسازی خود را تمیز نگه دارید ✍مطمئناً، این ممکن است یک کار پیش پا افتاده و وقت […]

10 کاربرد روغن کرچک که نشان می دهد چرا این اسلحه مخفی زیبایی یک زن مدرن است

بیش از 4000 سال است که ♺روغن کرچک به دلیل خواص دارویی خود، به ویژه به عنوان ملین و برای […]

روش های هوشمندانه برای حجیم تر کردن لب های شما

⸭این روزها بسیاری از خانم ها تمایل دارند لب های پرتر و شاداب تر داشته باشند. اما اگر لب هایی […]

راهکارهای زیبایی برای پوست شما

اگر به تصمیم‌هایی فکر می‌کنید که باید در طول سال به آن پایبند باشید، ممکن است بخواهید تصمیم‌های در مورد […]

چگونه موهای پرپشت تری داشته باشیم

در حالی که هیچ راهی برای تغییر بافت فولیکول های مو وجود ندارد، راه های زیادی برای ضخیم تر نشان […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه